Įmonės likvidavimas

Kas tai ir kodėl svarbu kreiptis į profesionalus?


Nė vienas verslininkas, įkurdamas įmonę, iš karto negalvoja apie galimą įmonės uždarymą. Tačiau verslo nesėkmės atveju, įmonės likvidavimas yra neišvengiamas. Kuo didesnė įmonė, tuo veiklos nutraukimo procesai sudėtingesni ir ilgiau užtrunkantys. Stabdant įmonės veiklą, kyla begalė finansinių klausimų. Norint savo įmonės veiklą sustabdyti sklandžiai ir efektyviai, nepadarant klaidų, patariama kreiptis į patyrusius specialistus.


Kada reikalingas įmonės likvidavimas?


Įmonės likvidavimas neišvengiamas, jeigu verslas nustoja nešti pajamas. Šios procedūros metu pilnai nutraukiama ir užbaigiama juridinio asmens veikla. Įmonės veiklos nutraukimas yra svarbus procesas visiems susijusiems asmenims – tiek įmonės akcininkams, vadovams, tiek ir darbuotojams.


Kasdieninėje praktikoje dažniausiai pasitaiko du įmonės likvidavimo atvejai – savanoriškas ir priverstinis.


Savanoriškas įmonės likvidavimas prasideda savanoriška savininkų, dalininkų ar akcininkų valia. Sprendimas stabdyti įmonės veiklą priimamas balsavimo tvarka, daugumai narių pritarus likvidavimui.


Priverstinis įmonės likvidavimas pradedamas kitų šalių iniciatyva. Procesą gali inicijuoti Registrų centras, jeigu įmonė daugiau kaip du metus nepateikė finansinės atskaitomybės arba jei yra pastebėta, kad įmonė nevykdo veiklos. Taip pat įmonės likvidavimas gali būti vykdomas dėl nemokumo ar bankroto.


„Likvidavimas, paprasčiau pasakius, yra įmonės naikinimas. Mes pradedame savo verslą nuo įmonės steigimo ir jį baigiame įmonės likvidavimu. Tai – kaip ir žmogaus gimimas ir mirtis. Ar tai būtų bankroto procedūros pabaiga, ar savanoriškas likvidavimas, ar Registrų centro iniciatyva. Jeigu likvidavimą inicijuoja Registrų centras, kas šiuo metu yra tikrai neretas atvejis, tuo atveju procesas yra beveik nevaldomas. Valstybė tiesiog likviduoja įmonę pagal savo nuostatus. Jei kažkas pastebi, kad įmonė yra likviduojama ir dar neatsiskaičiusi su tam tikrais klientais, tie asmenys gali teikti prašymą dėl atsiskaitymo ir likvidavimo procesas, tikėtina, bus pristabdytas. Turinti skolą įmonė negali būti likviduota“, – aiškina įmonės „Interna“ direktorė Svetlana Kondratovič.


Procedūros patikimos likvidatoriui


Nepriklausomai nuo likvidavimo tipo, procesą sudaro keli etapai, kurie privalo būti atlikti. Priėmus sprendimą likviduoti įmonę, apie tai turi būti pranešta atitinkamoms institucijoms, kreditoriams. Įmonės turtas turi būti parduotas, o gautos lėšos panaudotos neapmokėtoms skoloms padengti


Šis procesas – sudėtingas ir painus, todėl paprasčiausia viską patikėti specialistams. Žinoma, likvidatoriumi gali būti ir pats įmonės savininkas ar akcininkas, tačiau labai dažnai jiems pritrūksta žinių, viskas vyksta ne taip sklandžiai, kaip įmonės likvidavimą patikėjus patyrusiems specialistams. Tokiu būdu taupomas ne tik žmogaus laikas, bet ir pats procesas vyksta sklandžiau, paprasčiau. Surenkami reikalingi dokumentai, pateikiami raštai, prašymai ir atliekamos kitos būtinos procedūros.


Kai narių sutarimu paskiriamas už įmonės uždarymą atsakingas asmuo – likvidatorius – jis tampa atsakingu už visų reikalingų dokumentų surinkimą ir jų pateikimą institucijoms, kitaip tariant, pradedama tam tikrų veiksmų seka.


„Jei įmonės savininkas ar akcininkas pats inicijuoja likvidavimo procesus, šis procesas yra valdomas. Mūsų, specialistų pareiga kaip tik ir yra suvaldyti tuos procesus. Jei įmonė yra kažkam skolinga – atsiskaityti, jei kažkas skolingas įmonei – paprašyti tų skolų apmokėjimo. Mūsų darbas yra ir viską suadministruoti, praeiti patikrinimus, surinkti reikalingas pažymas, archyvuoti tuos dokumentus, kurie turi būti archyvuojami“, – sako įmonės „Interna“ direktorė Svetlana Kondratovič.


Patikėjus įmonės likvidavimo procesą ilgametę patirtį turintiems specialistams, kurie įvykdę dešimtis ar net šimtus įmonių likvidavimų, žmogus nelieka nuošalyje – yra supažindinamas su likvidavimo planu, aptariamos visos detalės ir smulkmenos, o tada belieka laukti proceso pabaigos.